تعلیق و رفع تعلیق و ابطال گواهینامه

شرایط تعلیق یا لغو صدور گواهینامه مشتری

با توجه به اقدامات مشتری، مراحل زیر منجر به تعلیق یا لغو احتمالی گواهینامه مشتری خواهد شد:

در صورتی که طی ۱۴ روز پاسخی به نامه اعلان ممیزی داده نشود، صدور گواهینامه به حالت تعلیق در خواهد آمد و ممکن است اخطار تعلیق بنا به صلاحدید KAP Certification Ltd منتشر شود.

  • در مواردی که پس از تعلیق صدور گواهینامه، مشتری به ارتباطات KAP Certification Ltd. در مهلت ۱۴ روزه پاسخ ندهد یا اقدامات اصلاحی را در بازه زمانی تعیین شده انجام ندهد، لغو گواهینامه انجام خواهد گرفت.
  • تأیید مجدد پس از لغو گواهینامه براساس درخواست اولیه بعنوان مشتری جدید خواهد بود. این امر مستلزم یک ارزیابی کامل، با بررسی اسناد اختیاری به صلاحدید KAP Certification Ltd است.

چنانچه مشتری موفق به حفظ و استمرار انطباق سیستم مدیریت خود با الزامات استاندارد مورد نظر نشود، در این صورت:

 شرکت کیفیت آفرینان پویای البرز (KAP)  رسما و به صورت مکتوب، موضوع را به مشتری منعکس نموده و درخواست اقدامات اصلاحی را با جزئیات کامل می نماید.

چنانچه مشتری به درخواست شرکت کیفیت آفرینان پویای البرز(KAP)  مبنی بر رفع عدم انطباقها و انجام اقدامات اصلاحی، پاسخ مناسبی ندهد، در این صورت (KAP) گواهینامه مشتری را به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق در آورده و پس از ۶ ماه، در صورت عدم اقدام توسط مشتری برای اصلاح و به روز آوری سیستم، گواهینامه صادره توسط (KAP)  باطل شده و مشتری باید اصل گواهینامه را به (KAP) مسترد گردانده و تمامی مستندات و مدارک با آرم یا علامت شرکت کیفیت آفرینان پویا(KAP) ( را جمع آوری نموده از بکار بردن آنها خودداری کند.

در صورتیکه در زمان تعلیق گواهینامه مشتری اقدام به درخواست ممیزی نماید، شرکت کیفیت آفرینان پویا (KAP Certification) برنامه ریزی و ممیزی را انجام خواهد داد، اگر در ممیزی موفق شود گواهینامه مشتری از حالت تعلیق خارج می شود.

در صورتی که دوره ی ممیزی مراقبتی سالانه از حد مجاز اعلام شده در نتیجه تکمیل مرحله دوم، ( ۱۲ ماه ) بیشتر شود، یا دوره ممیزی صدور مجدد از ۳ سال بیشتر شود، قوانین مربوط به تعلیق اجرا خواهد شد.

مشتری این حق را دارد که از تصمیمات KAP Certification Ltd. درخواست تجدید نظر کند و یک کپی از مراحل تجدیدنظر در صورت درخواست در دسترس قرار خواهد گرفت.

شرکت هایی که گواهی آنها لغو شده اند از لیست مشتریان شرکت کیفیت آفرینان پویای البرز (KAP) حذف خواهد کرد.

پرونده های مشتری برای کلیه پرونده های لغو شده به مدت ۳ ماه بایگانی و سپس از بین می روند.